Balanç del sector nàutic a Catalunya i el llegat de la Copa Amèrica 2024
A l’article participen, entre d’altres, el President i els Vicepresidents de les tres zones de Ports de Catalunya-ACPET.
La revista Skipper ha publicat en el seu número de gener un article sobre el ‘Balanç del sector nàutic a Catalunya i el llegat de la Copa Amèrica 2024’ on algunes de les personalitats més representatives del sector nàutic català fan balanç de l’any que acabem de passar. A continuació trobareu un breu fragment de cadascun d’ells, podeu llegir l’article sencer a l’edició online de la Revista Skipper.
Manel Nadal Farreras – President de Ports de la Generalitat
“La nàutica, un gran actiu dels ports catalans”
El sistema portuari de competència de la Generalitat de Catalunya compta amb 45 ports, en els quals el sector nàutic acull 30.000 amarraments esportius, xifra que situa a Catalunya com a motor de la nàutica amb un 22% del total d’amarraments estatals. La nàutica és un actiu important que genera creixement econòmic, i ocupació en els municipis costaners i les seves zones d’influència (…).
—-
Albert Bertran – Presidente de Ports de Catalunya-ACPET
“Hi ha una paraula que podríem utilitzar per a definir el que ha estat l’any 2024 per al sector nàutic. La paraula és transició”
2023 va ser l’any de la recuperació després del desastre que per a tots els sectors de l’economia va representar la pandèmia del COVID, i 2024 ha estat un any de transició. Una vegada finalitzat el període postpandèmia, el sector nàutic ha experimentat una lleugera desacceleració. Les vendes d’embarcacions tant per al xàrter com per a usos particulars han estat menors que les registrades en 2023, especialment en les petites eslores (…).
—-
Rai Roca – Vicepresident de la Zona Costa Brava ACPET
“El sector nàutic, un motor de l’economia blava”
La temporada 2024 ha estat positiva per als ports esportius de la Costa Brava, els quals han mantingut un elevat nivell de qualitat i servei. Les estades llargues han crescut un 4%, mentre que les estades curtes i de trànsit ho han fet en un 1%. Així mateix, els ports han incorporat progressivament més oferta d’activitats esportives i de lloguer d’embarcacions, la qual cosa permet a nous usuaris gaudir de la mar i d’experiències nàutiques (…).
—-
Àlex de la Font – Vicepresident de la Zona Costa Barcelona ACPET
“La Costa de Barcelona, a ple rendiment”
Pel que respecta a la Costa de Barcelona, la temporada ha estat molt bona, com és habitual en els últims anys. Continua la dinàmica positiva després de les incertesa per les restriccions de la pandèmia. La nàutica s’ha revaluat com a activitat autònoma que permet visitar llocs amb les pernoctacions resoltes (…).
—-
Nicolás González – Vicepresident Zona Costa Daurada – Terres de l’Ebre ACPET
“La Costa Daurada i Terres de l’Ebre es consolida com a destí nàutic de referència”
Aquesta temporada estival tot estava a punt als ports de la Costa Daurada i Terres de l’Ebre per a donar la benvinguda a usuaris i visitants que anhelaven la seva dosi de vitamina blava! Si bé les condicions meteorològiques en els mesos centrals d’estiu no van ser l’estables que ens hagués agradat a tots, això no ha reprimit les ganes dels navegants tant nacionals com estrangers (…).
—-
Jordi Carrasco – Director General de ANEN
“El sector nàutic és un motor econòmic clau que contribueix a generar valor en les zones costaneres”
El mercat de compra i venda d’embarcacions, així com el xàrter nàutic han experimentat una caiguda entorn del 20% fins a novembre de 2024, sobretot en el segment d’embarcacions de fins a 16 metres d’eslora. Per part seva, el segment d’eslores majors de 16 metres ha mostrat major resistència a la caiguda de les vendes (…).
—-
Miquel Guarner – Secretari General del Clúster Nàutic Català by ADIN
“L’economia blava segueix un ascens imparable”
Després de la pandèmia mundial del 2020 i el nou escenari geopolític i macroeconòmic, i després d’un període de cerixement continuat de dos dígits anualment fins a 2021, la nàutica d’esbarjo està experimentant un retrocés mitjà i continuat del 15% des de l’any 2022 (…).
/ Ports de Catalunya (ACPET) – Revista Skipper