El II Congrés Nàutic d’ANEN finalitza amb èxit
El Congrés Nàutic nacional, una de les cites nàutiques més importants de l’any, va tenir lloc a Barcelona l’1 i 2 d’abril
El II Congrés Nàutic ha complert les expectatives de la patronal del sector nàutic, ANEN, tant per la xifra d’assistents com per la qualitat dels continguts abordats. ANEN també destaca l’alt nivell dels ponents i, sobretot, l’aproximació de postures entre els diferents actors vinculats a la nàutica que han participat en la que es consolida com una de les cites nàutiques nacionals més importants.
El primer dia del Congrés es va realitzar una comparativa entre la realitat de la nàutica espanyola amb els seus sectors homòlegs a Europa, així com intensos debats i exploració d’eines de màrqueting que poden obrir noves formes de fer negoci. Per la seva banda, durant el segon dia van participar màxims representants de les administracions competents, que manifestament van demostrar que la nàutica està present als despatxos dels organismes públics i compten amb merescuts suports.
La legislació i fiscalitat del sector nàutic van ser els temes abordats en aquesta taula rodona, en la qual la presentació del text definitiu de la reforma de les titulacions nàutiques ha estat la ponència estrella.
L’ampliació de les atribucions dels títols nàutics i la simplificació dels requisits per accedir a la nàutica d’iniciació es van presentar com els principals assoliments de la nova normativa anunciada en primícia per Fernando Henríquez, responsable de Nàutica d’Esbarjo de la Direcció general de la Marina Mercant. El portaveu de la Marina Mercant es va referir també al suport d’aquest organisme amb els aspectes fiscals que el sector reivindica per al seu desenvolupament.
En aquest apartat, l’advocat especialista en nàutica d’esbarjo Miguel Angel Serra va fer una detallada exposició de les propostes fiscals que s’han presentat a la Direcció General de Tributs. Serra es va detenir especialment en la regulació de l’ús privatiu de l’embarcació destinada al xàrter i en l’aplicació proporcional del gravamen en funció del període en què l’embarcació es dedica al lloguer.
Antonio Deudero, director general de Ports i Aeroports de Balears considera que és fonamental avançar en un millor tractament fiscal pel xàrter, que concretament a Balears mou un mercat amb un gran potencial de creixement. Així, el responsable de Ports de Balears, va informar que el 2011 i 2012 les sol·licituds per realitzar activitat de xàrter nàutic van augmentar un 36% a les illes, i actualment hi ha llistes d’espera que ralenteixen i impedeixen el desenvolupament d’aquest negoci.
Un altre dels temes més preocupants que afecten al sector i que es va plantejar en aquesta taula rodona ha estat la problemàtica dels vaixells abandonats, l’exposició dels quals va realitzar Patrick Reynes, en representació de la Federació Espanyola d’Associació de Ports Esportius i Turístics (FEAPDT). Reynes va advocar per una regulació normativa per solucionar aquest problema.
El Congrés Nàutic nacional, una de les cites nàutiques més importants de l’any, va tenir lloc a Barcelona l’1 i 2 d’abril. L’esdeveniment va oferir un fòrum de debat per als representants de l’Administració i els subsectors que formen part de la nàutica.
SBC-agencias
No hay comentarios. ¿Deseas añadir uno?
Escribe un comentario