Port Ginesta un dels tres punts de sortida de la Ruta de la Sal 2017

Amb aquesta ampliació de les rutes de competició es fomenta la incorporació a la regata de les flotes locals d’embarcacions de Balears
Semblava que poc més es podria inventar en una regata d’èxit com la Ruta de la Sal. No obstant en la seva edició 2017, que se celebra del 13 al 16 d’abril, la competició d’altura amateur més important del Mediterrani comptarà, després de Port Ginesta i Dénia, amb un tercer port de sortida, Andratx (Mallorca).
D’aquesta manera, aquesta nova travessia s’uneix a les tradicionals rutes de navegació des de Barcelona, Port Ginesta, en la versió Nord, i Dénia, versió Est, fins al port de Sant Antoni de Portmany a Eivissa. Des d’ambdues bases, amb 140 i 120 milles de navegació, respectivament, en les últimes tres dècades han navegat 5.687 embarcacions de creuer i més de 37.500 regatistes.
Amb aquesta ampliació de les rutes de competició es fomenta la incorporació a la regata de les flotes locals d’embarcacions de Balears. En total, es podrien sumar més de 180 vaixells participants. De fet, els participants podran donar inici a la temporada nàutica en el tradicional dijous Sant de Setmana Santa, en aquesta ocasió, el 13 d’abril amb una ruta accessible de 102 milles de competició.
La Ruta de la Sal se celebrar amb l’objectiu de fomentar la navegació d’altura en l’arc Mediterrani. Al llarg d’aquest temps, els participants de la Ruta de la Sal ha realitzat més de 7.740 milles. A partir d’ara, l’organització de la regata pren un nou rumb amb la fusió en la direcció de la prova entre la Associació de Navegants d’Altura Mediterranis (ANAM), fundadors de la competició des del seu naixement, i el grup de Difusió Nàutica d’Enrique Curt.
/ ACPET-Nauta 360