Acpet – Port News

Tret de sortida a la renovació del port esportiu de l’Estartit

 Breaking News

Tret de sortida a la renovació del port esportiu de l’Estartit

Tret de sortida a la renovació del port esportiu de l’Estartit
octubre 14
13:05 2015

 Les obres de la fase I del projecte han començat amb els primers treballs centrats en el dic i el contradic de garbí

estartitLes primeres màquines han entrat al recinte del port de l’Estartit per iniciar la renovació de la dàrsena esportiva, un projecte ambiciós, amb una inversió de més de deu milions d’euros, assumits completament pel concessionari de la gestió, el CN Estartit, i amb un període d’execució de tres anys. Les obres comencen amb un any de retard respecte al que s’havia previst inicialment ja que Ports de la Generalitat va exigir al promotor l’adequació del projecte al pla especial del port de l’Estartit, una circumstància que va obligar a fer una modificació puntual del pla que es va aprovar definitivament el setembre del 2015 i que recentment va tenir el vistiplau de Ports de la Generalitat.

La licitació de les obres ja s’havia fet a finals de l’any 2014 i van recaure en una unió temporal d’empreses (UTE) formada per Dragados i Rubau Tarrés. Actualment només està adjudicada la primera fase, amb un cost que supera els cinc milions d’euros. Les obres han començat ara i s’han d’acabar el juny del 2016. S’ampliaran el dic i el contradic de garbí, s’urbanitzarà i ampliarà la zona de transició entre la Llevantina i l’inici del dic de garbí. En aquesta zona s’hi construirà un nou edifici de serveis, s’allargarà i es repararà el dic de llevant i s’ampliarà el moll central. Durant la primera setmana, s’està adequant la zona de treball amb un moviment de sediments per facilitar l’espai de treball. Es retiren morts i cadenes.

Els treballs de la primera fase s’afrontaran amb tres grups de treball. La fase 1A són els treballs de dic i contradic, la 1B correspon als del dic de llevant i la 1C, a l’ampliació i aprofitament del moll de llevant, treballs que serviran per situar-hi l’edifici de l’espai Medes. La 1A i la 1C s’executaran des d’ara fins al juny, mentre que la 1B es posarà en marxa al febrer i els treballs s’haurien d’allargar fins al maig, una mesura que pretén evitar tenir el dic de llevant en reparació en època de llevantades, que podrien malmetre la feina d’un dia per l’altre. Durant aquesta primera tanda d’obres s’ampliaran les oficines del club, un engrandiment de l’espai útil de fins a 80 metres quadrats.

Es va reunir a l’Ajuntament de Torroella la comissió de seguiment, ens en què tenen representació el consistori, la concessió, Ports, l’UTE i la direcció d’obres. El president del CN Estartit, Jordi Ponjoan, remarca l’esforç que es farà per “minimitzar les molèsties als veïns”. En aquest sentit, la comissió vetlla precisament amb aquest objectiu. El pas de camions està previst que es faci per dins de la zona portuària. Perquè això sigui possible s’habilitaran dos punts de pas: un sobre la riera del Torrent d’en Planes a l’altura del passeig i l’altre a la plataforma del dic de garbí on comença la concessió administrativa del CN Estartit.

La fase II (3,2 milions d’euros d’inversió) i la fase III (2,2 milions d’euros) s’executaran en els dos anys següents. En la tanda d’obres del 2016/17 (octubre-juny) es farà el nou edifici de l’escola de vela i el del centre de descoberta, la urbanització dels molls de l’estació de carburant i, en la darrera fase (2017/18), entre altres coses, està prevista la instal·lació dels nous pantalans flotants, un vial perimetral i la construcció de la nova plaça del moll central. Es deixa oberta la possibilitat d’una quarta fase en què es completarien els treballs pendents. Aquesta seria una tanda de treballs d’entre quatre i sis mesos durant el 2018 i el 2019.

SBC-elpuntavui.cat

 

Share

Related Articles

PORTS DE CATALUNYA -ACPET NEWS nº 174 – març 2025

Regístrate

April 2025
M T W T F S S
« Feb    
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930