Les obres del canal del Port de Badalona començaran el proper mes de gener

El cost total del canal, sense comptar la construcció del viaducte del tren, serà de 4.300.000 euros i es preveu la finalització per al 2017
Les obres del futur canal del port de Badalona començaran a principis de 2015, després de 20 anys d’espera. Està previst que els primer moviments de terres comencin a finals del proper mes de gener i que el canal estigui acabat durant el 2017. El cost total del canal, sense comptar la construcció del viaducte del tren, serà de 4.300.000 euros.
Entre la plaça del president Tarradellas i el port de Badalona s’hi ubicarà el futur gran eix vertebrador de la ciutat. A la part de muntanya d’aquest espai s’hi ubica el parc del Gorg, una àmplia zona de passeig que va des de l’avinguda del Marquès de Mont-roig fins al carrer del Progrés. Serà a partir d’aquest carrer quan començarà el canal, que arribarà fins al port.
El futur canal serà navegable i tindrà 360 metres de longitud i 32 metres d’ample, que augmentarà fins a connectar amb la dàrsena principal del port. L’aigua del canal es renovarà permanentment, ja que hi haurà un sistema que impulsarà l’aigua, degudament sanejada, des del final del canal fins al mar mitjançant una canonada soterrada.
El projecte preveu la urbanització d’una superfície total de 14.000 metres quadrats, que inclou la zona enjardinada de la capçalera del canal on hi haurà una àmplia làmina d’aigua. Es disposaran i prioritzaran amplis passejos per a vianants que connectaran el parc del Gorg amb el port. A cada costat del canal hi haurà habitatges. hi ha quatre promocions d’habitatges que ja s’estan comercialitzant. El trànsit de vehicles es farà en dos carrils situats un a cada banda del canal i on només es podrà circular a poca velocitat. En la redacció del projecte constructiu s’han seguit els criteris d’accessibilitat en els itineraris de vianants, els paviments i les rampes.
Es preveu dividir les obres en dues fases. La primera fase començarà amb l’excavació de les terres existents entre els carrers de la Indústria i el Progrés. Seguidament s’executaran les obres del canal des del parc del Gorg fins a l’espai ocupat pel desviament provisional del ferrocarril. Aquesta fase té una durada aproximada de 12 mesos.
L’alcalde de Badalona, Xavier Garcia Albiol, s’ha mostrat “molt satisfet perquè finalment es pot desbloquejar un tema que feia més de 20 anys que estava paralitzat”. “La construcció del canal és un element fonamental per al desenvolupament del barri del Gorg i de la façana marítima, i aquest element constituirà una nova centralitat a la ciutat”.
Un cop acabada la primera fase de construcció del canal del port, aproximadament d’aquí a un any, quedarà pendent que entri en funcionament el nou punt del ferrocarril per obrir definitivament el pas del port cap al canal. Aquesta segona fase inclourà els darrers 100 metres de canal, el pas inferior del carrer de Ponent, així com les obres del futur pont del ferrocarril.
Aquest nou viaducte de 179 metres està previst que entri en funcionament abans de l’estiu de 2017. L’alçada de gàlib del nou pont serà de 4 metres, la qual cosa permetrà que les embarcacions de petit calat puguin accedir del port cap al canal. A causa de la complexitat de les obres caldrà prèviament desviar l’actual traçat del tren.
SBC-Marina Badalona
There are no comments at the moment, do you want to add one?
Write a comment