La FEAPDT es reuneix amb el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge

En la reunió, en la que va estar present el president de l’ACPET, es van tractar les principals necessitats del sector nàutic
La Federació Espanyola d’Associacions de Ports Esportius i Turístics s’ha reunit amb el Secretari d’Estat d’Infraestructures, Transport i Habitatge Don Julio Gómez-Pomar en la seva recent visita a Barcelona. El Secretari d’Estat, que anava acompanyat per la Sra. Ángeles Esteller, Vicepresidenta de la Comissió de Foment del Congrés dels Diputats, s’ha interessat a conèixer les necessitats del sector nàutic, i ha estat informat de l’acolliment que han tingut les mesures urgents promogudes per la Llei 18/2014 de 15 d’octubre per al creixement la competitivitat i l’eficiència que permet l’adaptació, amb criteri general, dels terminis del les concessions a 50 anys a canvi d’inversions, la contribució econòmica per a millora de la connectivitat, o la reducció de les tarifes màximes portuàries. En la reunió, entre altres assistents, va estar present Tomás Gallart, president de l’Associació Catalana de Ports Esportius i Turístics (ACPET).
En nom del Federació, D. Jaume Prats, Assessor Jurídic de la FEAPDT, va sol·licitar que tots els concessionaris de Ports de l’Estat poguessin tenir una pròrroga de 6 mesos més per poder presentar la sol·licitud per adaptar els seus respectius terminis concessionals en virtut de la Disposició transitòria 10 del TRLPSMM en el redactat de la llei 18/2014. La fi del termini el 5 de juliol és considerat curt, ja que no ha estat fins a gener de 2015 quan Ports de l’Estat ha fixat els criteris de valoració de les concessions i per tant, en la pràctica, s’han perdut 8 mesos dels 12 que la llei atorga.
D’altra banda, Toni Guiu, Assessor de la FEAPDT, va recalcar la necessitat que es continuï amb el projecte de regulació dels abandonaments d’embarcacions.
La llei de navegació marítima ordena la remissió a les Corts Generals en el termini de sis mesos del Projecte de llei per regular l’abandó de béns mobles i els procediments de venda, subhasta notarial, electrònica i alienació dels mateixos. Les mesures legislatives han de facilitar el desballestament de les embarcacions en desús i amb perill per a la navegació o que estan en terra sense possibilitat de reparació.
El secretari d’Estat va ser informat del projecte SMART PORT. Aquest projecte, d’àmbit europeu, promogut per la Federació Espanyola i altres Federacions Europees pretén posar en xarxa tots els ports d’Europa en una web unificada. Facilitar el trànsit d’embarcacions i el registre automatitzat al port, amb documentació digital de l’armador, passatge, rol de l’embarcació, segur, etc. i permetrà el control de les embarcacions. Així mateix, es pretén la integració en el projecte SAFE TRX de Salvament Marítim, i coneixement de la posició i ruta de navegació de l’embarcació en temps real. Amb això es millorarà la seguretat i, en cas de necessitat, es podrà actuar amb rapidesa.
Finalment es va tractar les activitats subaqüàtiques als ports esportius i l’opció de simplificar la necessitat d’un equip de 4 persones per realitzar treballs portuaris a poca profunditat.
SBC- FEAPDT
There are no comments at the moment, do you want to add one?
Write a comment