El Port de Barcelona, Marina Vela Barcelona i Aqua superPower presenten el primer carregador ràpid per a embarcacions elèctriques en la Costa de Barcelona

La instal·lació del carregador elèctric reforça l’estratègia i l’aposta del Port de Barcelona i Marina Vela Barcelona, cap a la sosteniblitat i la mobilitat de vaixells de zero emissions.
L’arribada del primer carregador elèctric Aqua superPower per a embarcacions nàutiques a Marina Vela Barcelona s’uneix a l’instal·lat fa uns mesos al Port de La Rápita, iniciant així la creació d’un corredor de carregadors elèctrics en la Costa Catalana. Secundant així l’estratègia que també s’estan seguint en altres ports esportius britànics, italians i de la Costa Blava francesa, com ara Mònaco, Cans o Venècia, que treballen per a reduir la dependència de l’activitat nàutica respecte dels combustibles fòssils i de les emissions d’efecte d’hivernacle.
Marina Vela Barcelona té una ubicació privilegiada al costat de la mar i s’ha convertit en zona de referència del Mediterrani, no sols per les seves excepcionals instal·lacions, sinó també per les empreses del sector nàutic que s’han instal·lat. Seu amfitriona de la America’s Cup, Marina Vela s’ha convertit en líder de bones pràctiques a Barcelona amb el principal objectiu de revitalitzar l’entorn del Port de Barcelona.
El carregador ha estat instal·lat i finançat per l’empresa britànica Aqua superPower, que ha treballat amb ChargeGuru Business Services. El dispositiu té una potència de 75kw i dues CCS2 connectors, per a poder carregar fins a dues embarcacions de manera simultània, en tan sols 20-40 minuts, en funció de les característiques tècniques de la bateria. El carregador funciona amb una aplicació que es pot descarregar en qualsevol dispositiu, proporcionant una experiència d’usuari perfecta.
La instal·lació del carregador elèctric reforça l’estratègia i l’aposta del Port de Barcelona i Marina Vela Barcelona cap a la sosteniblidad i la mobilitat de vaixells de zero emissions.
La presentació del nou carregador ràpid marí de Aqua superPower a Marina Vela va comptar amb la presència de Lluís Salvador, President del Port de Barcelona, David Pino, Director de la Gerència Urbanística de Port Vell, Jordi Vila, responsable de Medi Ambient del Port de Barcelona, Xavier Sabaté, responsable de projectes de Medi Ambient del Port de Barcelona, Alberto Garcia, Director de Marina Vela Barcelona, i Pedro Companys, responsable d’Aqua SuperPower a Espanya i Portugal, entre altres personalitats.
Lluís Salvador, el President del Port de Barcelona, va donar les gràcies a Marina Vela Barcelona i a Aqua SuperPower per l’aposta d’instal·lar el primer carregador elèctric a Barcelona. “Amb aquesta iniciativa es podrà aconseguir els objectius de sosteniblitat i de tenir un corredor de carregadors elèctrics”.
“A Marina Vela, segons declaracions del seu director Alberto Garcia, considerem la nostra obligació i la nostra devoció cuidar la sostenibilitat del nostre entorn. Amb aquest principi en ment, hem secundat tradicionalment les activitats de vela. Ens sentim orgullosos de ser avui la primera marina de Barcelona a fer un nou pas endavant en aquesta estratègia, amb la instal·lació del nou Aqua SuperPower per a oferir el nostre suport també al desenvolupament del mercat d’embarcacions “emissions zero”, aprofitant així els avanços tecnològics per a implantar noves pràctiques sostenibles en la gestió de la nostra Marina”
“Aquesta instal·lació amplia encara més el corredor de càrrega d’Aqua SuperPower al llarg de la costa catalana. Estem encantats de treballar amb Marina Vela i per la seva aposta per ser la primera seu a Barcelona a unir-se a la xarxa de càrrega ràpida marina d’Aqua. Això porta la infraestructura d’electrificació marina crucial a una ubicació capital prestigiosa i d’alt perfil”. Va confirmar Pedro Companys, responsable d’Aqua SuperPower a Espanya i Portugal.“L’accés a la càrrega brinda una experiència fiable de ‘endollar i carregar’ i ofereix característiques com la visibilitat del punt de càrrega, és essencial per als propietaris d’embarcacions si desitgen desenvolupar la confiança per a fer la transició a les embarcacions elèctriques. Esperem portar la navegació elèctrica neta a Marina Vela i donar suport a les ambicions ecològiques mes àmplies del Port de Barcelona”.
S’espera que el mercat global d’embarcacions elèctriques tingui un valor de més de $20 mil milions per al 2027. Actualment hi ha més de 30 milions d’embarcacions recreatives en el món. Suposant que el mercat d’embarcacions continuï creixent en línia amb les tendències històriques, és probable que hi hagi més d’1 milió d’embarcacions elèctriques per a 2030. La regulació accelerarà aquesta tendència i cada vegada més àrees marines, només seran accessibles per a vaixells elèctrics.
/ ACPET-AQUA SUPERPOWER